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F.A.Q.
#1
(CASTELLANO ABAJO)
Q: How do I learn why it's useful to know about certain variables?

A: Looking logically at the variables you should be able to decipher their importance. Most are interdependent. The variables which seem to be stand-alone, are also integral to the quality/safety/performance of your ride.
Give it three rides/data entry sessions, and it should become mostly clear and self-evident.


Q: What temperatures should my tires be at?

A: Even a doctoral thesis wouldn't adequately answer this. There are too many influential elements to give a precise answer. It depends on the type of tire, the brand, tire pressures, the demands of your riding (such as technique, spinning, skidding), the cooling effect of the ground, the air/wind, your preference in response to the road, accuracy, etc, etc, etc.
Race pace temperatures and road-pace temperatures will be different.

As such, as a very general rule one can get a good adherence with:
street tires 25 - 50 degrees C
sport touring 30 - 55
street legal race tires 50 - 80
race only slicks >75


Q: Why use WRAPP/LAPP?

A: Airline pilot logs, teacher lesson plans, surgeon medical history folders, diver and captain logs, financial reports, and virtually every occupation involving data of any sort, take advantage of ways to document their actions, their history, and their activity. But why?
In order to create a personalized data resource ideal for learning and for the purpose of improving and efficiency.

Without recording the data, more and more of your experience on every ride gets lost.



CASTELLANO:

P: ¿Cómo puedo saber por qué es útil conocer ciertas variables?


 R: Buscando lógicamente las variables, deberías ser capaz de descifrar su importancia. La mayoría son interdependientes. Las variables que parecen ser independientes, también son parte integral de la calidad / seguridad / rendimiento de tu viaje.
 Haz 3 salidas con sesiones de entrada de datos, y debe ser en su mayoría clara y evidente.


P: ¿A qué temperatura deben estar los neumáticos?

 R: Incluso una tesis doctoral no respondería adecuadamente a esto. Hay demasiados elementos influyentes para dar una respuesta precisa. Depende del tipo de neumático, de la marca, de las presiones de los neumáticos, de las exigencias de tu pilotaje (técnica, "spinning, skidding"), del efecto de enfriamiento del suelo, del aire / viento, de tu preferencia en respuesta a la carretera , Etc, etc, etc.
 Las temperaturas a un ritmo de carretera y de circuito serán diferentes.

 Como tal, como una regla muy general uno puede conseguir una buena adherencia con:
Gomas de calle 25 - 50 grados C
 Deporte de turismo 30 - 55
 Neumáticos de carrera para calle 50 - 80
 Solo circuito slicks> 75


P: ¿Por qué usar WRAPP / LAPP?

 R: Registros de pilotos de aerolíneas, planes de lecciones de maestros, carpetas de historias clínicas de cirujanos, registros de buzos y capitanes, informes financieros y prácticamente todas las ocupaciones que involucran datos de cualquier tipo, aprovechan las maneras de documentar sus acciones, su historia y su actividad. ¿Pero por qué?
 Con el fin de crear un recurso de datos personalizados ideal para el aprendizaje y con el fin de mejorar la eficiencia.

 Sin registrar los datos, más y más de tu experiencia en cada salida se pierde.



Your excuses get you 0% closer to your goals.
- Lorenzo
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